.

.

wtorek, 5 grudnia 2017

Zupa serowa z mięsem mielonym wg Aleex


W grudzień wpadłam galopem. Wszystko robię w ciągłym biegu. Gdy jestem w pracy, czas mknie przy dokumentach, gdy wypadam ze szkoły, znów biegnę: do sklepu, do rodziców, na spotkanie, do domu. Nie umiem zwolnić. Na szczęście w tym roku dostrzegam piękniejący wokół świat. Pojawiają się pierwsze choinki, błyszczą świąteczne dekoracje, rozbrzmiewają dźwięki kolęd. Spoglądam na te oznaki nadchodzących świąt i czekam na moment, gdy przygotowania do Bożego Narodzenia zaczną się na dobre. Ale to za moment. A dzisiaj mam pierwsze spokojniejsze popołudnie od… nie pamiętam kiedy. Wykorzystałam je na odpoczynek i kuchnię. Ponieważ na zewnątrz jest zimno i ponuro, najlepiej w taki dzień smakuje gorąca zupa. Zapraszam Was więc na błyskawiczną zupę serową z mielonym mięsem – sycącą, rozgrzewającą i pyszną. Koniecznie się poczęstujcie, a potem zróbcie ją w swoich domach.


Składniki:

• 2 l bulionu drobiowo-warzywnego,
• 0,5 kg mieszanki chińskiej,
• 0,5 kg mielonego mięsa wieprzowego,
• 4 serki topione śmietankowe 100 g każdy,
• 5 dag sera żółtego
• 2 łyżki oliwy
• 1 łyżka ziół prowansalskich
• 2 łyżeczki słodkiej czerwonej papryki

Sposób przygotowania:


1. Zagotować bulion.


2. Serki topione rozpuścić w bulionie. Można je wrzucić do gotującego bulionu, poczekać chwilę i zmiksować blenderem. Zagotować.



3. Na patelni rozgrzać 1 łyżkę oleju. Podsmażyć warzywa przez kilka minut. Ja użyłam mieszanki chińskiej, ale można ją zastąpić tradycyjnymi warzywami.



4. Warzywa przełożyć do zupy.


5. Na patelni rozgrzać 1 łyżkę oleju. Włożyć mięso mielone i podsmażyć z dodatkiem ziół prowansalskich i słodkiej papryki.



6. Mięso przełożyć do zupy.


7. Ser żółty zetrzeć na dużych oczkach tarki. Dodać do zupy. Zamieszać.



8. Gotować zupę przez 10 minut. Doprawić pieprzem i szczyptą chili.


9. Podawać gorącą.


Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz