.

.

poniedziałek, 20 grudnia 2010

Kuleczki a’la Rocher wg Aleex





W ubiegłym miesiącu udało mi się zrobić pyszne kuleczki Rafaello. Młody zamarzył wówczas, że zrobię mu także Rocher. Łatwo powiedzieć. Ale mój syn zna mnie chyba dość dobrze, bo mówiąc tak, postawił przede mną wyzwanie. Zaczęłam się zastanawiać, czy pyszne kuleczki Rocher da się zrobić w domu. I kiedy zostało w słoiczku troszkę nutelli, postanowiłam zaryzykować. Przepis jest efektem wielu przemyśleń i odrobiny intuicji. Efekt okazał się na tyle pyszny, że ledwo zdążyłam zrobić zdjęcie. A może i Wy go wypróbujecie? U mnie na świątecznym stole kuleczki rocher pojawią się na pewno.

Składniki (na ok. 20 kulek):

• ½ kostki masła extra
• ¾ szklanki pełnego mleka w proszku
• 3 łyżki nutelli
• 1 łyżeczka kakao
• ½ łyżeczki spirytusu
• 1 duży wafel
• 10 dag mielonych orzechów laskowych
• kilkanaście orzechów laskowych w całości

Sposób przygotowania:

1. Miękkie masło włożyć do miseczki. Wsypać mleko w proszku, dodać nutelli, odrobinę spirytusu, kakao przesiane przez sitko, połowę orzechów mielonych i drobniutko pokruszonego wafla. Wszystko wyrobić na jednolitą masę.



2. Masę na rocher włożyć do lodówki na kilkanaście minut. Po tym czasie łyżeczką nabierać masę, w środek włożyć całego orzecha laskowego, uformować kulkę.



3. Rocher obtoczyć w mielonych orzechach. Wstawić do lodówki (Uwaga! Szybko znikają! Na zdjęciu ręka Młodego, który niebezpiecznie często kręcił się koło kuchni, a później koło lodówki).



Smacznego.

7 komentarzy:

  1. najgorsze jest czekanie, gdy się przygotuje takie pyszności...a zwłaszcza jak rodzina już krąży i czeka kiedy tylko powie się: "gotowe" ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie tak. Jak widać Młody nie mógł się już doczekać. Ledwie udało mi się go "odgonić", by zrobić zdjęcie :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, asiejko, przepyszne :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie słodkie maleństwa!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mamo, ja też chcę ! :)
    jak przyjadę to zrobisz? Słyszałam, że były boskie !

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobię na święta. Już mam zamówienie od domowników :)))

    OdpowiedzUsuń