.

.

środa, 29 grudnia 2010

Sernik smakosi wg Aleex





Witam po krótkiej świątecznej przerwie. Mam nadzieję, że ten wyjątkowy czas spędziliście naprawdę miło w rodzinnym gronie. Moje tegoroczne święta były udane. Szczególnie zadowolona jestem z drugiego dnia świąt, kiedy gościłam w naszym domu całą rodzinę. Było fantastycznie! Owszem, napracowałam się bardzo, ale wszystkie trudy wynagrodziły mi zachwycone miny biesiadników. Wszystko im smakowało: domowy rosół z cieniutkim makaronem, pieczona gęś podana z odrobiną tłuczonych ziemniaków i czerwoną kapustą, świąteczna pieczona szynka, galantyna z kurczaka, dojrzewająca polędwica przygotowana przeze mnie w domu i upieczony wczesnym rankiem chrupiący, świeży chleb. Mam nadzieję, że te spotkania w naszym domu staną się już coroczną tradycją.
Oczywiście na stole nie zabrakło także ciasta. Piekłam ich wiele, ale wśród nich pojawiło się także kilka nowości. Jedną z nich był wyjątkowy sernik. Przepis na niego znalazłam u smakosi na WŻ. Przyznaję, wybrałam go dlatego, bo musiałam wykorzystać żółtka, które mi pozostały. Jednak nie doczytałam przepisu do końca, nie przemyślałam go i… jak zwykle musiałam zrobić po swojemu. Upiekłam. Wyciągnęłam z piekarnika jeden z lepszych serników, które robiłam. Ponieważ zniknął szybciej, niż można było przewidzieć, na Nowy Rok będzie powtórka. Polecam go Wam gorąco. Jest naprawdę idealny.
Przypominam też o urodzinowym konkursie.


Składniki:

Ciasto:
• 3 szkl mąki (ok. 400g)
• 1 kostka margaryny (250g)
• 5 łyżeczek cukru (ok. 22g)
• 5 żółtek
• 3 łyżeczki (płaskie) proszku do pieczenia (15g)

Masa serowa:
• 1 kg sera białego mielonego
• 1 jajko
• 1 budyń waniliowy bez cukru
• 1,5 szklanki cukru pudru
• 1/2 kostki masła (100g)
• 1 puszka brzoskwiń (820g)

Sposób przygotowania:

1. Przygotować ciasto: Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Przesiać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dodać żółtka, cukier, margarynę. Posiekać składniki i zagnieść ciasto, będzie dość twarde. Ciasto podzielić na dwie części (2/3 + 1/3): większą wyłożyć blaszkę, a mniejszą włożyć do zamrażarki. Spód ciasta podpiec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni C przez 15 minut.







2. Przygotować masę serową: Masło i 1,5 szkl cukru utrzeć, dodać jajko, następnie ser i budyń. Dokładnie połączyć.





3. Brzoskwinie pokroić w plasterki. Osączyć na sicie.



4. Na podpieczony spód wyłożyć 2/3 masy serowej. Rozłożyć na niej plasterki brzoskwiń. Przykryć owoce pozostałą częścią masy. Wyrównać powierzchnię sernika. Na wierzch zetrzeć część ciasta z zamrażarki (Można także brzoskwinie wyłożyć na wierzch masy serowej, przykryć pianą ubitą z białek z dodatkiem 2 łyżek cukru i 1 łyżki mąki ziemniaczanej i dopiero na pianę zetrzeć resztę ciasta).







5. Sernik wstawić do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika. Piec godzinę. Po tym czasie wyłączyć piekarnik, uchylić drzwiczki i zostawić sernik na około 15 minut. Po tym czasie wyjąć i zostawić do wystudzenia.





Smacznego.

17 komentarzy:

  1. Smak dzieciństwa :) uwielbiam ten sernik :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie, czy mogę czymś zastąpić budyń? Pamiętam,że od przedszkola, gdzie podawano zimny z sokiem, nigdy mi nie smakował.No, nie lubię i wyczuwam w serniku.Mogę go zastąpić mąką ziemniaczaną i cukrem wanilinowym?

    OdpowiedzUsuń
  3. Beato500 - oczywiście, że możesz zamiast budyniu użyć mąki ziemniaczanej i cukru waniliowego. Możesz też zastosować Sernix - gotowy dodatek DrOetkera do serników zastępujący właśnie budyń. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozbywaj się tego co Tobie szkodzi uczeniem się tego co Ciebie udoskonali rozwijajac Twe życie w nieskończoność.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik rewelacja. Dziekuję za przepis.
    Mąż jest zachwycony.

    Magda

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda ładnie muszę go zrobić na święta napisze czy się udał pozdrawiam marzena

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam, bo jest pyszny. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  8. Aleex powiedz mi kochana a na jaka to jest blaszke??

    OdpowiedzUsuń
  9. Aleex powiedz mi kochana a na jaka to jest blaszke??bo tak apetycznie wyglada ze chyba w sobote sie skusze i zrobie:)Poki co w lodowce lezakuje juz 3 dzien w zalewie szyneczka z twojego bloga no i jeszcze 2 dni i bede mogla piec;)dam pozniej znac.Bo cytrynowka i kotleciki schabowe z cebulka boczkiem i pieczarkami pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brumm nie przegapiłam Twojego pytania, ale wczoraj zupełnie nie miałam czasu na pisanie. Już odpowiadam - sernik piekłam w blaszce 21x36 cm (wymiary dna). Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  10. MMMMM mniam mniam mniam,moj ulubiony serniczek.Jest naprawde przepyszny.Bardzo prosty do zrobienia:)Polecam

    OdpowiedzUsuń
  11. A znam go. Jest przepyszny! Warto spróbować. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, czy brzoskwinie mogę zastąpić czymś innym? Córka ma uczulenie... a ja nie mam pomysłu czym zastąpić.... może ananas? Co Pani na to? - Ewela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być ananas :) Ważne, aby owoc był soczysty i nie barwił masy serowej :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  13. Witam. Sernik robiłam już 3krotnie...i jest boski...ale zamiast godzinę muszę go piec 1,5 godziny bo inaczej nie wychodzi. Korzystam z opcji termoobiegu na 180stopniC. Polecam bo wart jest chwili pracy dla rozkoszy podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. witam , wczoraj piekłam ten sernik i wyszedl pyszny tylko zrobilam bez białek

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie ma białek w przepisie, które pewnie zostają ze zrobienia ciasta, często go robię - pyszny!

    OdpowiedzUsuń