.

.

niedziela, 27 marca 2011

Rolada biszkoptowa z jabłkami wg Aleex





Dzisiaj mam wreszcie chwilę oddechu. Mimo zmiany czasu, wstałam rano i zaczęłam przygotowania do obiadu: wstawiłam rosół, obrałam ziemniaki, zrobiłam surówki. W końcu postanowiłam wykorzystać to, że chłopcy śpią, i upiec coś pysznego. Chęci miałam, ale pomysłu nie. No i nadmiaru produktów też nie było, wiadomo – koniec miesiąca. Zrobiłam wobec tego przegląd zapasów. Znalazłam słoik z przesmażonymi jabłkami, który Młody niedawno przyniósł z piwnicy. A skoro już owoce były w domu, to musiałam je wykorzystać. Upiekłam biszkoptową roladę z jabłkami. Kiedy chłopcy wstali, w całym domu unosił się obłędny zapach pieczonego ciasta. Nic dziwnego, że znikało w zastraszającym tempie. Została zaledwie mała część do popołudniowej kawy. Polecam.

Składniki:


• 5 jajek
• 5 łyżek cukru
• 1 cukier waniliowy
• 5 łyżek mąki (4 -pszennej i 1- ziemniaczanej)
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 1 kg jabłek (lub jabłka przesmażone i zawekowane w słoiku)
• cukier (opcjonalnie)
• 1 galaretka cytrynowa
• kilka kostek rozpuszczonej czekolady

Sposób przygotowania:

1. Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić z cukrem na bardzo sztywną pianę.



2. Żółtka dodać do piany. Zmiksować.



3. Przesiać oba rodzaje mąki i proszek do pieczenia, dokładnie, ale delikatnie wymieszać.
4. Standardową blaszkę z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia. Na to przełożyć ciasto, rozprowadzić równą warstwę.



5. Piec przez 15 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni do lekkiego zrumienienia.



6. Przygotować czystą ściereczkę kuchenną, posypać ją cukrem kryształem. Upieczony biszkopt wyłożyć na ściereczkę tak, aby na wierzchu był papier do pieczenia.
Delikatnie go zdjąć. Przy pomocy ściereczki zwinąć roladę i zostawić do ostygnięcia.









7. Jabłka – jeśli są świeże – obrać, zetrzeć na dużych oczkach tarki, dodać cukier do smaku i przesmażyć, aż będą miękkie. Jabłka ze słoika przełożyć do garnka, podgrzać. Do gorących jabłek wsypać galaretkę cytrynową, mieszać do rozpuszczenia. Przełożyć do miseczki.



8. Ostudzoną roladę delikatnie rozwinąć, wykładać porcjami jabłka i znów zwijać. Włożyć do lodówki.









9. Roladę kroić w plastry, ozdobić nitkami rozpuszczonej czekolady. Można wierzch posmarować bitą śmietaną lub polewą, ale ja tego nie robiłam.



Smacznego.

23 komentarze:

  1. Zapewne pyszne. Musze wyprobowac przepis.


    Pozdrawiam ;)

    -----------------------
    http://ano-nimowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę kawałek do kawy... Wygląda pysznie..

    OdpowiedzUsuń
  3. Poproszę kawałek do kawy.. Wygląda pysznie..

    OdpowiedzUsuń
  4. Rolada wygląda pysznie. Jadłam podobną jakieś 2 tygodnie temu. Chyba trzeba będzie powtórzyć ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dokładnie opisane jak zrobić roladę. Wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale biszkopt!!Podziwiam Aleex Twój kunszt:)Pozdrawiam niezmiennie i wiosennie.M.

    OdpowiedzUsuń
  7. Aleex, ja poprostu OSZALEJĘ !!!! Miałam się odchudzać a tu same pyszności ;)))
    MNIAM!!!!

    http://mamczerniaka.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tam! Ja się całe życie odchudzam okresowo ;))) z różnym skutkiem. Nie można cały czas się katować. Czasami trzeba być dla siebie dobrym :))) Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja pierwsza rolada zrobiona:) I co więcej udała się rewelacyjnie:) Bardzo dziękuję za ten wspaniały prosty przepis:) Na stałe już zagości w naszym domu:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że mogłam pomóc. Prawda, że to wcale nie jest trudne? Za to jakie smaczne :))) Pozdrawiam, Ilonko :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Za tę roladę przyznaję Ci kulinarnego Nobla:))) Po raz kolejny ją zrobiłam i znów wyszła przepyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo się cieszę, że znów Wam smakowała :))))))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Nobel kulinarny jak najbardziej zasłużony! Moja pierwsza rolada w życiu i wyszła pyszna! super, że tak wszystk krok po kroku opisałaś Alex!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. a ja zaraz zabieram sie z pieczenie tego cuda. Syn z mężem dzielnie obrali mi jabłka i depczą z nogi na noge i doczekać sie nie mogą :D Jak zrobię, to napiszę jak wyszło.

    http://www.craft-maga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam Cię Aleex.Proszę o pomoc,gdyż zrobiłam w garnku mus ze swojskich jabłek,taki ze słoika z tamtego roku i jest on trochę mniej zbity,dodałam 1 galaretkę cyrtynową i nie chce mi stężeć.Co mogę dodać aby jabłka stężały?Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj - o tej godzinie pomoc zapewne już nie jest Ci potrzebna, ale odpowiem. Żeby mus stężał, musi ostygnąć. Jeśli mimo to jest zbyt płynny, możesz dodać jeszcze jedną galaretkę (być może musu było sporo i 1 galaretka to za mało) lub po prostu trochę żelatyny. Powinno pomóc. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  16. Świetnie podany przepis.I zdjęcia.Super.

    OdpowiedzUsuń
  17. Co za wspanialy i cudownie opisany przepis :)
    Dziekuje i pozdrawiam.

    Maria

    OdpowiedzUsuń
  18. rolada bardzo pyszna.latwy przepis i zawsze sie udaje..dziekuje...

    OdpowiedzUsuń
  19. bajeczna pychotka

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszna Rolada.Pierwszy raz robiłam i wyszła. Pozdrawiam Edyta.

    OdpowiedzUsuń