.

.

wtorek, 14 sierpnia 2012

Maliny w cukrze wg Aleex



Zapraszam na maliny w nowej odsłonie. Ostatnio proponowałam Wam maliny w syropie. Dziś pokazuję, jak przygotować je najprościej, wyłącznie z dodatkiem cukru. W poprzednich latach robiłam w ten sposób jagody. Zawsze były rewelacyjne. Teraz zrobiłam tak maliny i jestem pewna, że zimą będą smakołykiem najszybciej znikającym z półek spiżarni. Ponieważ musiałam otworzyć słoiczek, aby spróbować, zapewniam Was, że decydując się na ten przepis, zyskujemy nie tylko słodkie, pyszne owoce, ale także klarowny, o przepięknej barwie sok, który jest doskonałym dodatkiem do gorącej herbaty. Świetnie też smakuje rozcieńczony chłodną wodą w słoneczne dni. Gorąco polecam.

Składniki:

• maliny – dowolna ilość
• 3-4 łyżki cukru na słoiczek
• cukier waniliowy – opcjonalnie

Sposób przygotowania:

1. Maliny przebrać, zostawić tylko dorodne owoce.
2. Do słoiczków nałożyć owoce. Można lekko przycisnąć je ręką, aby zmieściło się więcej.


3. Do każdego słoiczka wsypać 3-4 łyżki cukru (ilość zależy od naszego smaku, jeśli lubimy słodkie owoce, dodajemy więcej) i, ewentualnie, troszkę cukru waniliowego.



4. Słoiczki mocno zakręcić. Wstawić do dużego garnka, na dnie którego leży lniana lub bawełniana ściereczka, aby szkło nie dotykało bezpośrednio do blachy naczynia.


5. Wlać do garnka ciepłą wodę. Powinno jej być tyle, aby sięgała do 4/5 wysokości słoiczków.
6. Wodę doprowadzić do wrzenia, gotować na małym ogniu około 20 minut.


7. Wyłączyć płomień. Gorące słoiki ostrożnie wyjąć, postawić do góry dnem i zostawić do ostygnięcia.


Smacznego.

Przepis dodaję do akcji:

37 komentarzy:

  1. Aleex, z jakiej ilości malin robiłaś te przetwory i ile słoiczków Ci wyszło?
    Pozdrawiam, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - robiłam je już kilka razy. Po prostu od czasu do czasu kupuję kartonowy pojemniczek lub dwa i je przetwarzam. Na zdjęciach jest porcja z jednego kartonowego pojemniczka właśnie - otrzymamy z niego 4 małe słoiczki (jak na zdjęciu). Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  2. Dziękuję za zaproszenie :))) Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam! będę przerabiała większą ilość, zastanawiam się nad pasteryzacją w piekarniku sposobem jaki podała beawkuchni.com/2010/06/przetwory-truskawkowe-i-slow-kilka-o-pasteryzacji.html
    Serdecznie pozdrawiam, Ola

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny pomysł, wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze tak robimy jagody, a nigdy nie próbowałam zrobić malin w cukrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Namawiam Cię, abyś spróbowała. Są naprawdę pyszne :))) Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  6. Super przepis, super strona!! Właśnie się zaczytuję, od zaraz zabieram sie do roboty! Będę Twoim stałym gościem!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj w mojej kuchni :))) Zawsze zapraszam. Pozdrawiam, Aleex :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobione wczoraj, czekają na zimę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu - jestem pewna, że będą smakować. Życzę już dziś smacznych wieczorów z malinami :))))))))) Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  9. Dzięki za super przepis.Własnie zrobiłam 2 słoiczki.Pozdrawiam.Bogusia

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Agnieszko:) Mam takie pytanie czy trzeba przemyć te maliny wodą? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilonko - jeśli owoce pochodzą z pewnego źródła, nie myję ich. Sprawdzam tylko czy są bez przebarwień i czy nie ma w nich "lokatorów" :) W innym wypadku opłukaj je i osusz lub poczekaj, aż obeschną. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  11. Aleex, czy w ten sposób można robić też inne owoce?
    PS. Świetny blog! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale pod warunkiem, że będą to owoce miękkie: maliny, jagody, truskawki, jeżyny. Pozdrawiam, Aleex :)

      Dziękuję :)

      Usuń
  12. Ja robię podobnie tylko cukier dosypuję do słoiczków przez kilka dni i nie gotuję, przez to maliny zachowują więcej cennych składników niż po ugotowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  13. zastanawiam się nad malinkami w słoiczkach i zastanawiam się czy zrobić wg tego przepisu czy maliny w syropie? Co polecasz? (Cel malinek do głównie do herbaty i do kaszki)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedne i drugie są dobre, choć dla dzieci ja proponuję w cukrze. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  14. a co sie stanie jak wrzucimy trochę świeżej wanilii do takiego słoiczka czy ktoś próbował

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam maliny wedle Twojego przepisu z tym,że dodałam łyżkę cukru na słoiczek i większość słoiczków się popsuła( pojawiła się pleśń na malinach) czy to dlatego że sok nie zakrywał owoców?? proszę doradź mi, muszę zrobić jeszcze raz bo to dla mojej córeczki:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo za mało było cukru, albo jakiś problem ze szczelnością nakrętek. Przyczyną może być także ta wskazane przez Ciebie - owoce powinny być w soku. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  16. Witam serdecznie
    Mówią, że jak szukasz, to znajdziesz. No i właśnie znalazłam bardzo fajny blog. Nie omieszkałam również zrobić sobie malinek z tego przepisu. Ale przecież nigdy cudownie nie jest, więc i u mnie nie wszystko chyba jest ok. Po 30 min. pasteryzowania wyjęłam słoiczki i nie wiem czy to dobrze, czy to źle, ale nie cały cukier się rozpuścił i na dnie słoiczków pozostał.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Piszesz, że cukru ile chcemy ja dałam troszke mniej i pół słoika puste - nie ma soku i co dalej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nic. Słoiczki nigdy nie są pełne, przecież malin po pasteryzowaniu i puszczeniu soku jest zdecydowanie mniej niż w momencie ich wkładania do słoiczka. Ilość soku też zalezy od malin - jedne owoce są bardziej soczyste, inne mniej. Jeśli słoiczek jest niepełny, ale zamknięty, to nic, niech tak zostanie. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  18. Ewa- mam propozycję. Jeżeli robisz słoiczki z przetworami i pokazujesz je na blogu, to postaraj
    się zakryć wszystkie wieczka po przetworach z innych firm. Twoje są domowe nie zasługują na firmowanie np. chrzanów w occie, które są tak na marginesie wstrętne w smaku. Ja to robię tak, że kupuję same pokrywki do słoiczków lub zaklejam je różnymi owalnymi naklejkami , lub też kupuję serwetki papierowe te wycinane i nakładam na wieczko z recepturką. Dużo słoiczków ozdabiają mi wnusiei mają z tego dużo radości, a przy okazji uczą się robienia przetworów. Może kiedyś wspomną babcię i wrócą do przseszłości, bo cały świat wraca do korzeni i zdrowej żywności. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. ewa. Nie pokazuj słoiczków zakręconych wieczkami z jakichś innych przetworów, po psują wygląd Twoich pięknych malin. Zakryj je czymś. Np. serwetką kolorową i recepkurką. Pozdrawim

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo - doceniam Twoją troskę i chęć zapobiegania reklamom, ale.... podczas gotowania i tak nie możesz zasłonić wieczek, bo słoiczki stoją w wodzie. Może następnym razem, gdy znajdę więcej czasu? Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  20. Ja mam inny wypróbowany przepis, maliny przebrać, opłukać bieżącą wodą, wsypać do dużej miski, zasypać cukrem, cukru raczej sporo,lekko wymieszać aż maliny puszczą sok, przetrzeć ściereczką obrzeża, słoików na mokro a potem na sucho, aby były czyste, następnie zakręcić zakrętką najlepiej nowymi, wstawić do garnka ze ściereczką na spodzie, zalać wodą do 4/5 wysokości słoików i pasteryzować przez 35 min., licząc od zagotowania się wody w garnku, pasteryzacja pod przykrywką, zostawić w garnku na 15 min., a potem wyjąć i postawić najlepiej na podłodze w kuchni z płytek, aby wieczka zakrętek zrobiły się wklęsłe do środka słoików. Sposób mój własny sprawdzony od kilku lat, życzę smacznego.
    Sebastian

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam, mam pytanie z innej beczki...mianowicie jak długo można trzymać malony w cukrze...znalazłam słoiki z 2014 roku...

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam.
    Jednak taka ilość cukru jak na zdjęciach chyba nie ma nic wspólnego ze zdrowymi malinkami :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dlaczego pokrywki wybuchają przy otwieraniu słoika.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ile cukru na 0.5 litrowy sloik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodaję cukier na oko. Na słoiczek 0,5 litra dałabym 4-5 łyżek cukru.

      Usuń