.

.

czwartek, 26 maja 2011

Ciasto herbatnikowe wg Aleex





Dziś jest wyjątkowy dzień. Podwójne święto: Dzień Matki i urodziny mojej mamy. Z tej okazji Jej i wszystkim matkom dedykuję wiersz Karola Wojtyły:

Choć posiwiały ciemne jej sploty,
Chociaż zmarszczkami twarz jej pokryta,
Chociaż wdzięk lekki straciły kroki,
Lecz w oczach tenże uśmiech zakwita,

Ta sama miłość w sercu jej płonie,
Co wiek swój, słabość, zapomnieć każe,
Tylko do dzieci wyciąga dłonie,
I wszystko oddać gotowa w darze.

I choć na nogach ledwo się słania,
Mnie spocząć każe, "... boś ty zmęczona,
Ty tyle dzisiaj miałaś biegania..."
I tuli dziecko swoje w ramionach.

I zawsze czujna, ciągle gotowa
Pomagać dzieciom swym do ostatka,
Miłość swą w czyny zdobi, nie w słowa -
- To ma jedyna, najdroższa matka!

A do wiersza dołączam przepis* na pyszne ciasto. Zapraszam.

Składniki:

Spód:
• 15 dag masła
• ½ szklanki cukru
• cukier waniliowy
• rozkłócone jajko
• 2 łyżki kakao
• 20 dag pokruszonych herbatników
• 10 dag wiórków kokosowych
• 5 dag posiekanych orzechów włoskich
• garść rodzynek (opcjonalnie)

Masa:
• 2 łyżki żelatyny
• 7 dag masła
• 2 łyżki mleka
• ½ torebki budyniu waniliowego
• 20 dag cukru pudru
• sok z ½ cytryny
• 50 dag serka homogenizowanego naturalnego

Dodatkowo:
• 2 łyżki mleka
• 3 kostki czekolady deserowej

Sposób przygotowania:

1. Spód ciasta przygotować według tego przepisu.



2. Żelatynę rozpuścić w ½ szklanki gorącej wody. Lekko przestudzić.



3. W rondelku rozpuścić masło, dodać mleko, budyń, cukier puder, sok z cytryny. Zagotować, cały czas mieszając.



4. Masę lekko przestudzić, połączyć z serkiem homogenizowanym i ciepłą żelatyną. Szybko wymieszać i wyłożyć na herbatnikowy spód. Schłodzić w lodówce.







5. Czekoladę i mleko rozpuścić w kąpieli wodnej. Udekorować ciasto.







Smacznego.

*Przepis pochodzi z książki „Ciasta bez pieczenia”

18 komentarzy:

  1. Wpadłam z pozdrowieniami i po jakiś słodki przepis - nie zawiodłam się jak zwykle:))
    Wszystkiego najlepszego dla mamusi z okazji urodzin i dzisiejszego święta.Uściski.M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :))) Moje osobiste i szkolne dzieci też dzisiaj pamiętały o życzeniach. Jak miło :)))) Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. przepiekny wiersz...:)
    i ciasto na pewno pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne wygląda..

    OdpowiedzUsuń
  5. I świetnie smakuje. Polecam i pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi być niesamowicie pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Moi drodzy - skasowałam przez przypadek jeden komentarz. Brzmiał mniej więcej tak: "w poniedziałek było takie zdjęcie spodu i dzisiaj też masz to ciasto, to jak długo ono u ciebie jest?"

    Odpowiadam - Ciasto piekłam wcześniej, w dzisiejszym poście zapraszam Was na nie , przepis dołączyłam do życzeń, jak zapowiadałam w poniedziałek. Ani słowem nie wspomniałam, że To ciasto piekłam Dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wygląda i jeszcze bez pieczenia...dzień mamy u nas się odwlókł w czasie więc może jeszcze się skuszę na takie co nieco:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, ile to jest w przyblizeniu na łyżki 7 dkg masła?
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ piękny ten wiersz! Aż się łza wzruszenia w oku kręci...

    OdpowiedzUsuń
  11. Popatrz na przelicznik. Znajduje się na górze strony :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. dziś robiłam coś mo ta biała masa wyszła za rzadka chyba, obawiam się że mi nie zgęstnieje jak wylewałam na spód to miało konsystencję mleka a chyba powinno mieć gęstej śmietany ojojo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno być gęściejsze, ale poczekajmy. Może zastygnie i wszystko będzie ok. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  13. i zgęstniało ufff ale się bałam :-) wszystko oki fajne ciasto ale następnym razem dam mniej cukru dla ,mnie za słodkie ale to każdego preferencję. Polecem fajne ciacho :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobre tylko proponuje mase bez cytryny

    OdpowiedzUsuń
  15. witam, jestem początkującą kucharką, ale dzięki tej stronie idzie mi dużo łatwiej :)
    jeżeli chodzi o pieczenie ciast, to nic mi nigdy nie wychodzi, więc wybieram te bez pieczenia. Dziś chcę wypróbować te ciasto, bo wydaje się banalnie proste.
    Nie mam okrągłej formy, więc jak wybiorę prostokątną blaszkę do pieczenia to efekt nie będzie gorszy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno efekt nie będzie gorszy, jeśli zrobisz to w prostokątnej formie. Życzę powodzenia. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń