.

.

poniedziałek, 2 maja 2011

Rolada z gotowanego kurczaka wg Aleex





W moim domu tradycyjnym niedzielnym daniem jest rosół. Wczoraj, oczywiście, także go gotowałam. Często jednak zastanawiałam się, co zrobić z mięsem pozostałym po przyrządzaniu rosołu? Znalazłam świetny sposób, jak je wykorzystać. Inspiracją był dla mnie ten przepis. Oczywiście wprowadziłam do oryginału własne pomysły. Spróbujcie, otrzymacie pyszną, dietetyczną wędlinkę, którą chętnie zjecie w ciągu najbliższych dni. Polecam.

Składniki:

• mięso z rosołu ugotowane do absolutnej miękkości
• przyprawy: czosnek granulowany, do pieczonego kurczaka lub gyros
• ugotowana marchewka z rosołu
• cieniutka folia spożywcza

Sposób przygotowania:

1. Mięso wyjąć z rosołu, odstawić, aby lekko przestygło.
2. Jeszcze gorące obrać z kości i podzielić na mniejsze kawałki (nie musi to być regularna kostka).
3. Marchewkę drobniutko posiekać, dodać do mięsa.
4. Wszystkie składniki przyprawić do smaku i wymieszać.
5. Rozwinąć folię spożywczą, położyć na niej przyprawione mięso i zrolować (trzeba rolować ściśle, wpychając do powstającej rolady mięso, które będzie wypadało bokami).
6. Po kilkukrotnym owinięciu mięsa folią, jej boki podwinąć pod spód. Powstałą roladę włożyć do lodówki, zostawić do całkowitego stężenia. Następnie kroić w plastry, usunąć folię i zjadać.





Smacznego.

10 komentarzy:

  1. zapisuję do wypróbowania, wygląda na dobry patent

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu - pyszne jest to mięsko. Aby rolada się udała, mięso musi być absolutnie mięciuteńkie, nawet lekko rozgotowane. Wówczas naturalny klej z mięsa wszystko połączy w zwarte plasterki. Pycha i bez konserwantów. Polecam i pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zastanawiałam się co stanowi "klej" w tym przepisie, ale widzę że Twój komentarz już mi wyjaśnił. Przepis jak najbardziej do wypróbowania. Już go zapisałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. super pomysł :) dodaję do wypróbowania :)
    mrs.dukanowa

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis super. Na pewno wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszla mi super w smaku tylko mieso pokroiam za drobno.Nie tak jak u Ciebie Aleex. Wyprobuje jeszcze raz z wiekszymi kawalkami.
    Dziekuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z jakiej ilości mięska jest ta ciekawa rolada..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość mięsa jest dowolna. Weź tyle, ile zostało Ci z rosołu. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  8. bardzo ciekawy przepis.. wyglada smacznie:)mam pytanie czy mieso wraz ze skora czy bez?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięso ma być ze skórką, sporo w niej jest "kleju" :))) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń