.

.

piątek, 7 września 2012

Malinówka wg Aleex - etap II



Czas na drugi etap przygotowania nalewki malinowej. Jak wyglądają Wasze słoje z malinami? A spirytus? Nabrał już przepięknego rubinowego koloru? Minął odpowiedni czas i znów wracamy do naszej nalewki. No to do dzieła...

ETAP II

Przypominam składniki, które są nam potrzebne do zrobienia nalewki:

Składniki:

• 2 kg dojrzałych malin
• 1 l spirytusu
• 1,2 – 1,5 kg cukru
• 1 litr wódki

Do tej pory wykorzystaliśmy już maliny i spirytus, teraz czas na cukier.

Sposób przygotowania:

1. Zlać spirytus nasączony malinami do słoja lub butelki – przefiltrować, aby płyn był klarowny. Ja użyłam kilku filtrów do kawy.



2. Zamknąć szczelnie butelkę i odstawić do szafki.
3. Maliny zasypać cukrem. Ja wsypałam najpierw 1 kg, wymieszałam, a resztę wysypałam na wierzch.



4. Maliny z cukrem zostawić na stole w zamkniętym słoju. Powinny stać kilka dni aż do rozpuszczenia się cukru.
5. Po tym czasie przejdziemy do etapu III.

Aleex.

Dla zainteresowanych – etap I przygotowania malinówki opisany jest tutaj.

5 komentarzy:

  1. kolor piękny i smak pewnie też będzie super, szczególnie zimowym wieczorkiem na wzmocnienie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszności! wpraszam się chociaż na kieliszek! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam, ale degustacja dopiero za 3 miesiące. Pozdrawiam, Aleex :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam a filtr czym można zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zastąpić gazą, watą. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń