.

.

środa, 20 stycznia 2010

Błyskawiczny lekki torcik wg Aleex




Moi bliscy od kilku dni narzekali, że od dawna nie ma niczego "słodkiego". Nie mogąc już słuchać ich marudzenia, weszłam do kuchni, przejrzałam zapasy w szafkach i po 15 minutach wyniosłam do lodówki gotowy torcik. Przyznaję - z satysfakcją patrzyłam na pełne niedowierzania miny męża i syna. A niech mają! :)))
Torcik przygotowuje się błyskawicznie. Można wykorzystać gotowe blaty biszkoptowe albo samodzielnie upiec biszkopt i podzielić na trzy krążki. Owoce też mogą być inne. Świetnie pasują brzoskwinie lub ananasy z puszki. Zresztą zależy to od indywidualnych upodobań. Polecam, można, jak ja, zaskoczyć domowników, ale równie dobrze zachwycić gości. No i torcik nie wymaga wiele pracy, a to szczególnie istotne dla zabieganych…


Składniki:

biszkopt z 4 jajek upieczony wg sprawdzonego przepisu
lub
3 gotowe blaty biszkoptowe (ja takich użyłam)
2 kremy jogurtowe Dr Oetkera
1 duży jogurt naturalny (400 ml)
2 niepełne szkl. zimnej wody (400 ml łącznie)
dowolne owoce (ja użyłam wiśni ze słoika, ale mogą być także inne: mrożone lub z puszki)

Sposób przygotowania:

1. Upiec biszkopt, ostudzić, przekroić na 3 krążki lub przygotować blaty biszkoptowe.
2. Do dużej miski wlać jogurt i wodę, wsypać 2 kremy jogurtowe i ubić mikserem na puszystą masę.
3. Blaty biszkoptowe lekko nasączyć dowolnym płynem - ja nasączyłam je sokiem z wiśni.
4. Na każdym rozsmarować część kremu i położyć owoce.



5. Gotowy torcik obłożyć kremem i owocami. Zostawić w lodówce do zastygnięcia.



Smacznego.

13 komentarzy:

  1. Droga Aleex, twój torcik zrobiłam w wersji brzoskwiniowej (w grudniu: brzoskwinie w puszce + jogurt brzoskwiniowy) na swoje urodziny, a ostatnio zrobiłam go również na 1-sze urodziny mojego synka w wersji jagodowo - truskawkowej. Nikt mi nie wierzy że robi się go tak szybko! Nie chwaląc się oba wyszły pyszne ;) Szkoda, że nie ma możliwości przesylania zdjęć bo bym je przesłała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Magdo - bardzo się cieszę, że torcik Wam smakował. Wszelkie modyfikacje są jak najbardziej wskazane, przecież po to są przepisy, aby były inspiracją :))) Dzięki za miłe słowa i przypomnienie tego przepisu. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdzie nie jestem już w stanie znaleźć tego Kremu Jogurtowego. Udało mi się tylko raz jakiś czas temu, w czasach WŻ, teraz już nie. Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Spróbuj poszukać na półkach w Realu. Ja tam zawsze widzę go na półkach. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dwa dni temu byłam na zakupach w Real-u. Krem jogurtowy leży na półkach w dziale ze słodkimi produktami (obok cukru waniliowego i proszku do pieczenia). Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  6. nasączone sokiem z wiśni- chodzi o ten płyn w którym pływają w słoiku czy wyciskałaś z wisni?

    OdpowiedzUsuń
  7. Chodzi o ten płyn, w którym pływają wiśnie w słoiku :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Tort pyszny cudnie szybko się robi zrobiłam go na 2 urodzinki mojej córeczki , pierwszy raz mi się zdarzyło że nie został ani kawałeczek wszyscy chwalili , a nawiązując do kremu w moim mieście można go nabyć be problemu . Droga pani Aleex dziękuję za cudowne przepisy a w szczególności za ten tort :)pozdrawiam Angelika z Bydgoszczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało :))) Pozdrawiam Angeliko - Aleex (po prostu).

      Usuń
  9. jaka średnica tortownicy? lidia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę użyć tortownicy o średnicy 24 lub 26 cm. Pozdrawiam, AS.

      Usuń
  10. A ja mam pytanie czy mogę użyć zamrożonych malin. I czym mogła bym namoczyć biszkopt? Dziękuje!! Hania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz użyć mrożonych owoców, ale po uprzednim rozmrożeniu i odsączeniu. Biszkopt dobrze będzie smakował nasączony ponczem (patrz - Tort Aleex na specjalne okazje) lub słabą herbatą. Pozdrawiam, AS.

      Usuń