.

.

sobota, 16 stycznia 2010

Pączki z białego sera wg Aleex




Karnawał trwa. Wszyscy bawią się na balach i prywatkach. Z uchylonych okien sąsiednich mieszkań rozbrzmiewa skoczna muzyka. W zakładach fryzjerskich i kosmetycznych niezwykłe poruszenie. Kobiety w różnym wieku okupują je całymi godzinami. Kiedy zadzwoniłam do zaprzyjaźnionej fryzjerki z pytaniem, czy może mnie dziś przyjąć, okazało się, że to niemożliwe. Tak naprawdę pani Ania nie odmówiła, ale musiałabym czekać do późnego wieczora. No cóż, u kogoś innego wizyty ryzykować nie będę, siedzieć do nocy wśród rozentuzjazmowanych kobiet też nie mam zamiaru. Wracam do domu. A chciałam tylko podciąć włosy…
Ponieważ obiecałam moim chłopakom (czytaj: synowi i mężowi) pączki, przenoszę się do kuchni. Na tradycyjne pączki mam za mało czasu, dlatego dziś proponuję Wam ich szybką „imitację”. Do przygotowania tego przysmaku potrzebujemy zaledwie kilku składników i kilkunastu wolnych minut. Pączuszki smażymy chwilę, a potem serwujemy je oprószone cukrem pudrem. Smakują wybornie, naprawdę niewiele się różnią od typowo karnawałowych. Można je wcinać nawet ciepłe. A więc do dzieła….


Składniki:

250 g białego sera
3 szt jajek
3 łyżki cukru
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

tłuszcz do smażenia (smalec lub olej)

Sposób przygotowania:

1. Ser, jajka i cukier zmiksować.
2. Do powstałej mieszaniny wsypać mąkę i proszek, połączyć na jednolitą masę.
3. Rozgrzać tłuszcz w szerokim garnku.
4. Następnie kłaść łyżeczką na gorący tłuszcz.
5. Smażyć na złoty kolor.

Smacznego.

9 komentarzy:

  1. Ja robię podobne z serków waniliowych.E.

    OdpowiedzUsuń
  2. I też zapewne są pyszne :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam pączki są pyszne ale niestety nie wyszły tak równe jak na zamieszczonym zdjęciu?
    Jak wrzucać ciasto na tłuszcz aby miały ładny kształt?

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam pączki są pyszne, ale niestety nie wyszły tak równe jak na zdjęciu. Jak wrzucać ciasto na tłuszcz aby pączki miały ładny kształt?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja smarowalam ręce olejem i formowalam kulki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. a może być twaróg taki z pudełka np president?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, może być twarożek z pudełka. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  7. jak formować te pączki ? dziś je robiłam i wyszła mi mazia z tego ciasta ani to w reku lepić, niewiem - nakładałam łyżką i smażyłam :) wyszły bardziej placki jak to mój mężuś powiedział - dobre bo dobre ale placki a ja chciałam pączki hlip hlip

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto na pączki zawsze jest rzadsze niż typowe drożdżowe. jeśli było naprawdę płynne, należało dodać nieco więcej mąki :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń