.

.

poniedziałek, 18 stycznia 2010

Gofry sprawdzone wg Aleex




Zapraszam Was na gofry. Te pyszne, pulchne wafle smażone w gofrownicy są znane najprawdopodobniej już od czasów średniowiecza. Przygotowuje się je z ciasta, które nieco przypomina naleśnikowe, ale pod wpływem pieczenia w specjalnym urządzeniu smakują zupełnie inaczej niż naleśniki. I bardzo dobrze, bo dzięki temu mamy dwa pyszne smakołyki.
A więc dzisiaj gofry. Już widzę radość mojego syna, dla którego to ulubiony deser. Młody uwielbia je. Uczestniczy w przygotowywaniu ciasta, smażeniu wafli, a w pałaszowaniu jest niekwestionowanym mistrzem. Szkoda tylko, że jedynym dodatkiem, który toleruje jest zwykły cukier puder.
Zaczynamy od przygotowania ciasta. Musi być delikatne, z dodatkiem ubitych na pianę białek, które nadają masie puszystą konsystencję. Odrobina masła sprawia, że podczas smażenia ich skórka staje się wyjątkowo chrupiąca. Po wyjęciu z gofrownicy wystarczy je odrobinę ostudzić na kuchennej kratce, która gwarantuje utrzymanie chrupkości, a następnie ozdobić różnymi dodatkami. I już można delektować się ich smakiem. Wyjątkowym i niezapomnianym. Po prostu rozpływają się w ustach. Smacznego.


Składniki:

1/2 kg mąki
2 szt jajek
1/2 szklanki cukru pudru lub mniej
1/3 kostki masła
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 opakowanie cukru waniliowego
woda lub mleko

Sposób przygotowania:

1. Zaczynamy od stopienia masła i zostawiamy do ostygnięcia. W tym czasie do wysokiego naczynia wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, żółtka, cukier. Dodajemy 1-2 szklanki wody ( zwykłą, zimną, można dodać mineralną, nawet gazowaną). Wodę możemy zastąpić mlekiem. Dodajemy zimne masło. Miksujemy.

2. Wody należy dodać tyle aby ciasto było jak gęsta śmietana. Na końcu dodajemy ubite białka i już bardzo delikatnie mieszamy łyżką.

3. Rozgrzewamy gofrownicę a ciasto w tym czasie odpoczywa. Po 3-5 minutach należy posmarować gofrownicę pędzelkiem zmoczonym w oleju, dzięki czemu ciasto nie będzie się przylepiać. Ciasto wylewać małą chochelką na całą foremkę.



Ważne:
Gofry, po upieczeniu, powinny chwilkę ostygnąć. Nie wolno ich jednak kłaść, najlepiej oprzeć o coś. Może być kratka z piekarnika, lub stojak na tosty.
Smacznego.

29 komentarzy:

  1. Wyglądają pięknie. Rzeczywiście-świetny deser na tą porę roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, bo smakują naprawdę rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne gofry,smakują rewelacyjnie.Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. cieszę się, że smakowały. Dziękuję za miłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gofry właśnie upieczone i spałaszowane z cynamonową bitą śmietaną :) Nie miałam do tej pory ulubionego przepisu na ten rodzaj słodkości, ale ten chyba zacznie pretendować do tego miana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W moim domu to też ulubiony przepis na gofry. Dziękuję za miłe słowa :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam jeszcze pytko jak długo smażysz te gofry, że są takie ładne brązowiutkie??
    przepis polecam wszystkim!!
    jeszcze tak dobrego przepisu na gofry nie widziałam!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolor gofrów zależy od mocy gofrownicy. Trzeba to po prostu sprawdzić. W jednym urządzeniu wystarczą 3 minuty, w innym 5. Ja swoje piekę 4 minuty. Cieszę się, że smakowały. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. chodziły za mną gofry od x czasu, przepis jest więc zabieram s do pani dzieła :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis wypróbowałam, supcio :)))) Gofry wyśmienite!!!!!! Lepsze niż kupne :))) Polecam ten przepis!!!! Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
  11. polecam własnie wybruowałam przepis sa rewelecyjne!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. lepsze z wodą czy mlekiem?

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja najczęściej robię z mlekiem. Czasami mieszam mleko z wodą. Z wodą również są dobre. Spróbuj obu wersji. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. cudowne !
    mam gofrownice o mocy 700w.
    zawsze bralam przepisy z internetu i zawsze gofry wychodzily gumowe. dlatego od dluzszczego czasu zrezygnowalam z ich przygotowywania.
    tym razem zaufalam Twojemu przepisowi.
    wyszly chrupiace, wyrosniete, miekkie w srodkku, cos pysznego ! :)
    dla smaku polalam bita smietana i mleczkiem w tubce - kakaowym zageszczonym, marki gostyń.

    niebo w buzi ! :)
    dziekuje, pozdrawiam i poleceam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ile gofrów wychodzi z tych składnikow?

    OdpowiedzUsuń
  16. Hoszanno trudno jednoznacznie powiedzieć, ponieważ zależy to od gofrownicy. Jedne urządzenia są głębsze, inne płytsze, jedne gofry są większe, inne mniejsze - a to wszystko ma wpływ na ilość gofrów. Z tradycyjnej gofrownicy wychodzi kilkanaście sztuk. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  17. Gofry "wyszły" przepyszne :-)
    Dodałam szklankę mleka i szklankę wody, a potem jeszcze troszkę wody, bo wydawały mi się za gęste.
    A! I z własnej inwencji twórczej dodałam odrobinkę soli.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo się cieszę, że smakowały.Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  19. gofry pyszne ale jeszcze nie jedliśmy, mają potencjał ^^

    OdpowiedzUsuń
  20. Swietny przepis , pyszne gofry :) polecam : D :)

    OdpowiedzUsuń
  21. gofry przepyszne:)))dziekuje za wspanialy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  22. Gofry pyszne, bardzo chrupiące. Od dzisiaj to mój ulubiony przepis. Dodałam jeszcze jedno jajo :)

    OdpowiedzUsuń
  23. kupiałm gofrownice myslac ze ma 1000w. okazało se ze ma 730w. gofry wychodziły mi gumowe... az trafiłam na twój przepis. twoj przeois rózni sie od innych tym, ze ma masło zamiast oleju roslinnego. gofrownice tez smaruje masłem:) wyszły mi super:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Coraz częściej korzystam z Twoich przepisów Aleex:) Gofry wyszły bardzo dobre:) Zrobiłam z bitą śmietaną i truskawkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci smakują :) Korzystaj, ile chcesz :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  25. JA RÓWNIEŻ SZUKAJĄC JAKIEGOŚ PRZEPISU SZUKAM NAJPIER NA TYM BLOGU :)GOFRY DZIŚ ZROBIŁAM I BARDZO PYSZNE .DZIECI SIĘ ZAJADAŁY I WOŁAŁY O JESZCZE....

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja zawsze robię z olejem gofry na słodko, ale tłuszcz to tłuszcz, sprawdzę dzisiaj jak smakują robione z masłem.

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepis wydaje mi się bardzo dobry i warty szybkiego wypróbowania. Sama robię gofry na kilka sposobów w zależności od chęci na dany smak. Zawsze staram się dodawać jakieś dodatki w postaci owoców czy słodkiej polewy. Od siebie prosty przepis jaki się zawsze udaje http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-idealne-gofry/ polecam oczywiście dodać jakieś dodatki. Dziękuję za ten przepis, postaram się go wypróbować jak najszybciej, znając moje dzieciaki będzie to bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń