.

.

środa, 27 stycznia 2010

Puszyste placki z jabłkami wg Aleex




Jestem Wam winna informację o „Śpiącej królewnie”. Skończyłam czytać tę książkę już kilka dni temu, ale jakoś się zagapiłam. Utwór Phillipa Margolina to dobry thriller. Wiele w nim zaskakujących zwrotów akcji, bohaterowie nie są do końca jednoznaczni, przeszłość miesza się z teraźniejszością, fikcja literacka z rzeczywistością. A tytułowa śpiąca królewna? Obudziła się, ale nie dzięki królewiczowi, tylko za sprawą współczesnej medycyny. Niestety, daleko jej do pięknej i nieskazitelnie dobrej, baśniowej dziewczynki. Ta okazała się bezwzględną kobietą, czerpiącą satysfakcję ze okrucieństwa. Nie zawahała się przed odrzuceniem własnego dziecka w imię osobistych, egoistycznych interesów, a nawet przed zabójstwem. No cóż… Jakie czasy, taka śpiąca królewna…
Aby nieco osłodzić życie, proponuję Wam puszyste placki z jabłkami. Smaży się je naprawdę szybciutko. Są mięciutkie, z wierzchu lekko chrupiące z pysznymi kawałeczkami jabłek. W sam raz na zimowy dzień. Wystarczy je posypać odrobiną cukru pudru z waniliową nutą…


Składniki:

• 2,5 szkl mąki
• 2 jajka
• 2 niepełne szkl mleka
• cukier wanilinowy
• niecałe pół łyżeczki proszku do pieczenia
• 6-7 jabłek
• oliwa
• cukier puder wymieszany z cukrem wanilinowym

Sposób przygotowania:

1. Z jajek, mąki, cukru wanilinowego, proszku i mleka zrobić gęste ciasto naleśnikowe. Aby je uzyskać, należy wszystkie produkty włożyć do miski i wymieszać.
2. Jabłka obrać i opłukać pod bieżącą wodą. Dwa większe pokroić na niewielkie, cienki kawałki, resztę zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Rozdrobnione jabłka wymieszać dokładnie z ciastem.
3. Na patelni rozgrzać oliwę. Smażyć placki z obu stron na złoty kolor.
4. Po usmażeniu osączyć z tłuszczu. Podawać posypane cukrem pudrem wymieszanym z cukrem wanilinowym.



Smacznego.

36 komentarzy:

  1. Przepyszne, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że smakowały. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. Placki wspaniałe. Zresztą wszystkie Twoje przepisy takie sa. Jestem początkującą kucharką, ale na Twoich przepisach nigdy sie nie zawiodłam.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję i również pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  5. Placki sa super! Dzieci i reszta zajadali ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Placki wyszły pyszniutkie! Wszyscy sie nimi zajadalismy, nawet dzieci. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, że Wam smakowały :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. teraz muszę codziennie mężowi i córce robić, hihihi pozdrawiam, przepyszne są:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dopiero teraz odkryłam przepis . Super ! Tylko mam pytanie czy gdy jabłka są soczyste bardzo, to należy odcisnąć sok i dodać do ciasta takie mniej soczyste czy to nie ma znaczenia ??

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaraz spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Placuszki przepyszne!!! Zamieściłam linki do pani bloga w moim poście ;). Zamieszczam link: http://slodkotko.blogspot.com/2011/07/placuszki-z-jabkami.html

    OdpowiedzUsuń
  12. FAKTYCZNIE BARDZO SMACZNE WŁAŚNIE TERAZ JE ROBIŁAM POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie, że smakowały. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  15. prosty fajny przpis

    OdpowiedzUsuń
  16. te placki są przepyszne!! Właśnie je pałaszuję:) pyszności - mięciutkie, aromatyczne, naprawdę fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  17. placuszki są rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam jeszcze nie robilem nigdy,plackow z jablkiem
    jestem facetem,ktory je lubi i zawsze robi to moja zona,one sa pyszne.Ale zona wyjechala do dzieci a mi naszla na nie ochota.Znalazlem ,twoj
    przepis ale wiem ze ona tez dodaje,jogurt i maslanke a tu niema cos takiego.Zrobie sobie z tego przepisu.Poruwnam czy je sa pulchniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo dobre :) ja dodałam jeszcze trochę cynamonu i są wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszne, a ślad po nich już zaginął...

    OdpowiedzUsuń
  21. Udało się za 1 razem, ale dokonałem od razu modyfikacji. Dla 2 dorosłych i 2 dzieci : 1,5 szkl. mleka, 2 jajka, 1,5 szk. mąki. Dwa żółtka + mleko + cukier waniliowy+ płaska łyżeczka proszku do pieczenia + płaska łyżeczka cynamonu = wlałem do miski i wymieszałem , dodałem następnie 2 białka ubite z dodatkiem soli. Po wymieszaniu (robiłem to wszytko robotem) wyszła "gęsta śmietana". Dodałem 1 duże jabłko utarte na tarce na najgrubszym oku, i jeszcze 1 duże jabłko pocięte w cienkie plasterki. Piekłem na oleju (dosyć dużo, ale nie żeby pływały). Na patelni po zarumienieniu z jednej strony przewrotka na drugą. Placki rosły na patelni i zrobiły się 2-3 razy grubsze niż warstwa właściwa. Wyszły smaczne, pulchne, - tak mówiły dzieci. Następnym razem dam więcej jabłka. :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. a gdzie mąka w przepisie wyżej?:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mąka od dwóch lat jest na pierwszym miejscu na liście składników. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  24. Smaczne ale bez rewelacji co sugerowałyby komentarze .

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo pyszne placuszki :) cała rodzina się zachwycała ^^ Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Placuszki bardzo dobre, dziękuję za udany przepis

    OdpowiedzUsuń
  27. pyszne ,dzieki za przepis :):)

    OdpowiedzUsuń
  28. idealne :) szczegolnie z dżemem truskawkowym, niebo w gebie

    OdpowiedzUsuń
  29. Placuszki są rewelacyjne! taki prosty przepis, a taki pyszny! i przygotowuje się je bardzo szybko!

    OdpowiedzUsuń
  30. bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Placuszki bardzo pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Czy jabłka można zastąpić rabarbarem?

    OdpowiedzUsuń